Google+

onsdag 20 maj 2015

Förkyld (under behandling)!

I fredags var jag och styrketränade. Jag skulle testa det tredje och sista passet i mitt nya upplägg. Jag har tänkt dra ner lite på styrketräningen och öka på konditionsträningen nu när det är lite trevligare väder ute. Styrketräningen ska förhoppningsvis göra att jag får behålla den styrka jag har och inte tyna bort. Hur det går återstår att se.

Hur som helst så gymmade jag i fredags. Det gick väl sådär. Efter halva passet blev jag så där illamående som jag blir nån enstaka gång ibland. Första halvan gick bra, jag tog till och med en bild, så bra kändes det! Men sen sket det sig. Jag har ibland fått för mig att det är när jag kör på lite för hårt, eller inte riktigt har fått i mig tillräckligt med energi. Eller att de varit för tidigt på morgonen innan kroppen vaknat ordentligt. Men med tanke på att de pass jag kört den senaste tiden har varit mycket hårdare än det här tyder väl på att det är något annat. Jag tänkte att det kanske berodde på att jag hade en förkylning eller liknande i kroppen som inte brutit ut än. Så jag avbröt passet och åkte hem igen och tänkte att jag hade ju känt mig en aning krasslig innan i veckan. Sen blev jag förkyld i helgen. Så det tyder väl på att jag hade nåt i kroppen redan då som spökade. Jag får helt enkelt vila upp mig och försöka igen lite längre fram.

Sen förkylning visade sitt snoriga ansikte har jag försökt bekämpa den med lite olika metoder. Jag har blivit lite bättre, men om det beror på min behandling vet jag inte. Hur som helst så har den varit ganska trevlig. Jag har vilat och kollat på Star Trek och spelat lite datorspel. Vad annars. Jag har även behandlat med dryck och mat. Starkt och varmt.

Te med honung och ingefära i Turtles-mugg

Glass i Mumin-talrik

Ardbeg och underhållande film (den som kan gissa filmen vinner!)

Råvaror. Starkt och fräscht!

Nudelsoppa med chili, ingefära, limesaft, grönsaker och lite annat krafs

Så här såg jag ut strax innan det sket sig. Jag ser ju faktiskt lite undernärd ut..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar