Google+

fredag 3 september 2010

Jag och min kettlebell

Idag tyckte jag att det var dags för lite hederlig styrketräning med min kettlebell. Jag letade upp några trevliga övningar på nätet och blandade i lite situps och push ups. Det blev ganska bra faktiskt.


Kettlebell Floor Press 15, 10 @16kg
Plank Walkup                 2 x 15
Push Ups                         4 x 15
Situp                         4 x 20
Slasher-to-Halo         3 x 20 (10 åt vardera håll)  En ny favorit!!!
Bicep curl, horngrepp 15, 20, 20
Kettlebell Floor Press 2 x 20 (10/arm) @16kg

Det blev ett ganska trevligt pass. Jag vilade en liten stund mellan övningarna, jag orkade inte riktigt köra på maxpuls idag. Jag körde dessutom färdigt respektive övning innan jag gick vidare, så det blev ett lite mer traditionellt upplägg idag.

Stick till gymmet, kör hårt! Berätta gärna vad ni tycker om övningarna!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar