Google+

lördag 30 april 2011

Simträning inför Vansbro!

Idag tog vi en trevlig dag away from home! Vi åkte in till badhusparken där Maj fick leka av sig på lekplatsen. Eftersom jag är lite smått bakom flötet så bedömde jag behovet av klädsel helt och hållet genom att titta ut genom fönstret. Jag noterade att det var solsken och tänkte att det nog räckte med ett linne och en kortärmad skjorta, utöver byxor och skor så klart. Det räckte inte eftersom det blåste och solen envisades med att gå i moln titt som tätt. I vilket fall som helst. Efter lunch bar det av mot badhuset. Där skulle Maj få leka av sig ytterligare. Eftersom det oftast går ut på att någon får springa med henne uppför trappan till vattenrutschkanan så tänkte jag att jag skulle göra det lite jobbigare genom att simma 1000m först, så det gjorde jag. Majs morfar var också med på badet, så vi kunde turas om att åka med Maj! Simturen på 1000m kändes som en ganska bra formkoll inför Vansbro. Förhoppningsvis kommer det bli några fler pass innan det är dags, annars kommer det nog inte gå så fort. Jag satsar på att simma minst 2000m i bassäng några gånger innan och förhoppningsvis några svängar i nån lämplig sjö för att testa utrustningen :-) Kallt vatten är det ju inte brist på, så den aspekten kommer jag nog kunna träna!

Lite läsning om simning: Simma dig till drömkroppen

I morgon blir det löpning med inslag av styrketräning, om allt går som planerat!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar