Google+

måndag 2 maj 2011

Kettlebell på berget!

Igår körde jag det första styrketräningspasset på länge. Jag slängde ner min kettlebell i en ryggsäck och promenerade upp på ett litet berg. Jag tänkte att det kunde vara trevligt att hålla till utomhus. Promenaden upp gjorde nytta för benen, det var blev lite tyngre än vanligt! Jag gjorde några övningar innan jag gav upp på grund av bristande ork. Jag har visst gått och blivit klen. Jag hade hoppats att jag bara hade tappat lite underhudsfett och inte muskler. Men så går det när man bara  ägnar sig åt konditionsträning! Just nu stannar vågen på 77kg. Det har jag nog inte vägt sen 2000. Men då har jag nåt att utgå från, dags att försöka bygga lite igen. Planen är att fortsätta springa för att bibehålla kondisen och sätta igång med styrketräning igen. Det gäller ju att förbereda sig för Gotland!

I alla fall. Träningen från igår:
Uppvärmning: Gång med 16kg packning, ca 500m, kraftigt uppför på slutet.
Styrketräning:
-  Armhävningar: 25 + 20st
- KB Bröstpress m sned situp: 20 (10/sida) + 20 (10/sida)
- KB swing: 40st
- Slasher to halo: 30 + 25
- Clean & press: 30 (15/sida)
Nedvarvning: Gång med 16kg packning, ca 500m, kraftigt nedför i början.

Så här dagen efter känns det som att det tog bra på benen. Det blir nog en skön träningsverk som kommer utvecklas fint under dagen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar