Google+

onsdag 18 maj 2011

Run Trough the Jungle

Det märks att det blir ljusare tidigt här uppe. det var ganska länge sen jag vaknade 0550 och tyckte det var en bra idé att gå upp. Men jag kände mig pigg och utvilad så varför ligga kvar. Detta trots att jag tog ett kvällspass för andra kvällen i rad. Det blev en sväng runt Ändsjön och lite armhävningar när jag kom tillbaka. Jag hoppade över sit-upsen eftersom jag har haft lite ont i ryggen ett par dagar. Det kändes redan när jag hade gjort sit-ups för några veckor sedan. Jag tror inte det var så fiffigt att göra en massa sit-ups på ojämnt underlag bland kottar och rötter. Jag ska ge det lite tid att försvinna innan jag lägger på sit-ups igen.
Det tog 18 min att springa till sjön, runt sjön och hem igen. Det blev ungefär 3,7km. Enligt skylten vid sjön så är det 2,7km runt så huvuddelen av rundan springs på rotiga och leriga stigar. Den här gången provade jag att springa i mina dubbade Asics, det funkade fin fint! Jag hade väldigt bra fäste hela vägen så det ska hädanefter bliva min musik! Däremot så kommer det nog behövas lite vård av skorna.

När jag kom hem gjorde jag 5 x 25 armhävningar, alltså är jag inne på tredje veckan av programmet som jag presenterade i ett inlägg för ett tag sedan. Än så länge går det bra. Det kändes förvånansvärt lätt igår, behövde inte fuska, nästan :-) Nån liten paus på raka armar blev det, men ändå! Det känns bra att läsa att funktionell träning med kroppen som belastning eller kettlebell ligger bra till bland populära träningsformer. Läs mer här: Träning som är hopplöst ute.

Under löprundan lyssnade jag på skivan Killers med Alice Cooper. Det är en ganska trevlig skiva med några riktiga 70-tals godingar.
Däremot så anspelar dagens titel på en låt med ett helt annat band som jag inte lyssnade på under löprundan, men jag tyckte titeln funkade ganska bra ändå.
Nu ska jag passa gröten så den inte bränner vid. Här skiner solen och det ser i alla fall varmt ut. Se till att träna, sommaren kommer allt närmre. Men tänk på att ta det lugnt. Det har sagts att träning minskar stress, men för mycket är inte heller bra! Träningsstress kan sabba formen!
För övrigt! Målet med träningen måste ju ändå vara att få en så kallad "Fight Club-kropp". Jag tror jag ska satsa på det. Det låter praktiskt. Ifall ni undrar vad det är så kan ni läsa om det här: Fight Club-kropp!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar