Google+

lördag 14 maj 2011

Running free!

Igår dök det upp ett bra tillfälle för mig att spring lite längre. Vi var bjudna på middag i Ås, så jag beslutade mig för att springa dit från jobbet. Det gäller att passa på att klämma in pass när man har chansen. Det gäller dock att man kan få låna dusch, och ibland även ombyte ifall man inte vill släpa med sig sånt på turen. Jag mätte rundan innan jag gav mig ut så jag visste att det skulle bli runt 11-12km, vilket för mig är lite för långt at springa med ryggsäck, speciellt med tanke på att Ås ligger på just en ås, så det är uppförbacke en bra bit. Den här veckan har det blivit tre pass än så länge, två lite kortare och nu detta som var längre. Det tror jag kan vara ganska lagom, man får ju ta det lite lugnt i början så man undviker skador.
Under tiden som jag sprang lyssnade jag på Power Windows med Rush, passande musik för löpning enligt mig. Särskilt passande tycker jag att låten Marathon är, en riktigt skön låt att springa till. Den gav lite extra energi när det gick uppför som värst!
Återhämtningen kunde knappast blivit bättre, det blev älgkött, potatis och sås. Perfekt!
Programmet som jag försöker följa någorlunda är programmet som jag presenterade i första inlägget om löpning för nybörjare: Löpträning för nybörjare 1. Gå gärna dit och kolla ifall ni är på jakt efter ett program. Ni kan även läsa lite här om ni känner för det! Hitta ditt lopp och kom i form och Spring mjukt i vårsolen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar