Google+

lördag 7 maj 2011

Styrketräning hemma!

Igår var det konsert i Globen, Rush bjöd på progressiv rock på elitnivå! En skön blandning av gamla godingar, nya låtar och hela Moving Pictures på raken! Kunde knappast blivit bättre. Några riktiga höjdpunkter: The Spirit of Radio, Marathon, Leave That Thing Alone, YYZ och La Villa Strangia. Men för all del, läs vad "experten" tyckte! Rush konsert ett blytungt maraton och Aftonbladet. Nog om Rush!

Avslutade nyss ett skönt träningspass i hemmets lugna vrå. Medans jag lyssnade på hela Moving Pictures i DTS-HD master audio slet jag med min kettlebell. Jag hade egentligen tänkt springa en sväng, men eftersom mina löparskor, båda paren, befinner sig på jobbet, tillsammans med mitt passerkort fick det bli styrketräning i stället. Jag gjorde följande övningar:
- Swing 2 x 40 (20 per arm, växlade i luften)
- Slasher to halo 2 x 30 (15 åt varje håll)
- Utfall 2 x 40
- Bröstpress m sned sit-up 2 x 12
- Framåtlutad rodd 2 x 15/arm
- Clean & press 2 x 24 (12 per arm)
- Bicep curl, horn grepp 2 x 15

Jag blev alldeles lagom slut och hoppas nu få en redig träningsvärk som kvitto på att det tog!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar