Google+

söndag 15 maj 2011

Träning inför Vanbsro

Idag bar det av till badhuset. Jag inhandlade ett "klippkort" för att komma undan lite billigare. Tanken var att jag skulle simma minst 1000m crawl för att träna inför Vansbro. Jag har simmat Vansbrosimningen två gånger innan, förra året och året innan dess. Båda dessa gånger har jag simmat i våtdräkt. I år tänkte jag simma utan våtdräkt, för att öka svårighetsgraden lite. För att spexa till det lite tänker jag dessutom simma i ett par UDT-shorts, såna där små fina som kan ha synts i en gammal tv-serie från 80-talet. De är ju trots allt framtagna för just vattenaktiviteter, så det borde väl funka. Däremot så kommer jag troligtvis inte synas på badhuset iförd dessa shorts, utan det sparar jag till själva tävlingsdagen. Ingen mening att skämma ut sig mer än nödvändigt. Går det dåligt kan jag ju alltid skylla på att de inte var ett seriöst försök, utan bara på kul! Det borde funka!

Vansbrosimningen närmar sig med stormsteg. Dagens pass utgjordes av ett okänt antal längder eftersom jag glömde räkna i början, så sen gick jag mest på känsla. Jag hade sälskap av Sten som räknade och tillsammans kom vi fram till att vi troligtvis hade simmat 1500m. Så det blir den officiella sträckan idag. Jag bedömmer att det blev ca 30-40 min simning, fast det har jag egentligen inga belägg för.
Träningpasset började lite dåligt eftersom jag fick vänta på att en bröstsimmande kvinna skulle flytta sig från banan som var märkt SNABBBANA. Jag tror nog att jag skulle simma fortare än henne, men jag antar att vi kanske har olika uppfattning om vad som är snabbt! Vanligtvis brukar det räcka med att jag dyker upp i mina speedos och simglasögon så brukar de flytta på sig, men inte idag. Jag kanske ska ta det som direkt feedback, jag måste se snabbare ut i fortsättningen.

Resten av dagen blir det så lite aktivitet som möjligt. I morgon är det en ny vecka, med nya träningspass. Ikväll funderar jag faktiskt på att bryta mot mina principer och titta på hockey, en stund i alla fall. Final i VM kanske jag kan sträcka mig till att engagera mig i.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar