Google+

torsdag 5 maj 2011

Over the hill!

Idag gav jag mig ut på en liten löprunda på lunchen. Jag sprang en liten runda som går ner mot sjön, upp för en lång backe förbi några gravhögar, vidare genom villaområden och slutligen upp på Öneberget. Väl uppe på berget stannade jag till och gjorde armhävningar och sit-ups enligt programmet som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Än så länge är det 4x15 armhävningar och 4x20 sit-ups som gäller. Egentligen ska det även göras chins, men det finns ingen stång för det på berget. Efter styrketräningen fortsatte jag ner för berget på andra sidan och tillbaka till jobbet. Jag duschade lite snabbt och åt lunch som jag sköljde ner med lite gainer! Bäst att vara säker på att få i sig tillräckligt :-) Det blev ett ganska ok litet pass. Jag ska försöka fortsätta med dessa löp- och styrketräningspass regelbundet och varva det med lite rejälare kettlebellpass. Så får vi se hur det går.

Tips om att bli av med fettet på magen, kan vara värt en titt: Bränn fettet på magen

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar