Google+

onsdag 25 juli 2012

Workout of the Day

Den senaste tiden har jag sprungit, sprungit och sen sprungit lite mer. Jag har haft ett halvmaraton på hemmaplan som mål. Loppet genomfördes i helgen med godkänt resultat. Det tog mig 1h och 38 min att springa de 21,1 km i motvind. Jag hade gärna sluppit motvinden men det gick som sagt bra ändå. Visserligen fick jag ont i knäet efter loppet men med lite vila så ska det nog snart gå över. Jag har även anmält mig till Stockholm halvmaraton så jag slipper inte undan löpningen riktigt än. Förhoppningsvis så håller knäet för lite mer löpning.

När det loppet är genomfört så är min tanke att jag ska försöka få till seriös styrketräning i höst/vinter. Det var länge sedan jag satsade enbart på det, så jag tänkte testa och se hur det går. Jag börjar på nytt jobb i början på augusti, så det är svårt att veta hur det kommer gå med träningen när det blir nya rutiner. Förhoppningsvis kommer jag fort in i nya jobbet och hittar bra rutiner. En bra grej är att det finns ett gym precis vid nya jobbet. Det lär väl bli ett och annat lunchpass hoppas jag!

Till att börja med så tänkte jag köra lite blandade sporadiska styrkepass med kroppen som belastning. De tar inte så lång tid och kan genomföras var som helst. Perfekt när man är ute på vift eller har svårt att komma ifrån. Jag använder en App som heter Workout of the Day. Då får man ett bra pass varje dag. Bara att köra på.  Idag körde jag ett sånt pass:

5 omgångar:
- 20 Benböj (squats)
- 8 Enarms armhävningar (One arm pushups)



Det tog väl ca 30 min inklusive 5 min uppvärmning och 5 nedvarvning i form av lätt jogg.

Nu blir det lunch och sen en tur till Jamtli. Ha en bra dag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar