Google+

torsdag 26 juli 2012

Ännu en WOD

Som lite omväxling så har jag idag genomfört en til Workout of the Day (WOD). De tar ju inte så lång tid och är inte så där vansinnigt ansträngande så de passar bra att slänga in vidlämpligt tillfälle. Däremot så tar de ganska bra när man som jag inte har styrketränat på lääänge. an skulle kunna tro att jag borde slippa allt för mycket träningsvärk i benen med tanke på all löpning som jag ägnat mig åt i vår och sommar, men icke! Jag har idag ganska rejäl träningsvärk i låren, både fram- och insida. Magen är också ganska öm, måste vara de där armhävningarna på en arm som gjorde att jag ansträngde magmusklerna också. Det är bara att tacka och ta emot. Kan även ha varit den där varianten på Burpees som jag gjorde för nån dag sedan. I vilket fall som helst så tar det.

Idag har större delen av dagen spenderats i Ås där jag har hjälpt till med att bygga uterum medans resten av familjen har busat och lekt. Det var trevligt att få jobba lite på riktigt och vara ute i solen. Förhoppningsvis så håller bygget också.

Träningspasset klämde jag in precis innan det var dags att fixa kvällsmat. Det tog väl kanske 20 min, skulle jag tro. Passet för dagen såg ut så här:

4 omgångar:
30 Utfall
20 Armhävningar

Svårare än så var det inte! Imorgon blir det till att hjälpa till med en flytt, så det kanske får räknas som träning. Men om det inte räcker så kanske det blir ett WOD-pass imorgon också.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar