Google+

onsdag 21 januari 2015

Träna och äta!

Snart dags att sova. Jag kan behöva lite vila efter dagens fysiska aktiviteter. Cykelpendling i vinterväder och lite morgonfys har gjort mig ganska trött, särskilt i benen. Det blåste lite idag så det var lite tungt att cykla emellanåt. Jag vaknade tidigare än vanligt idag så jag var på gymmet redan 0615, redo att köra igång.

Det blev lite knäböj, press och marklyft. Jag ökade på vikten lite och det gick bra. Det tyngsta settet i marklyft blev 5x127,5 kg, så nästa vecka blir det 135 kg. Ska nog gå bra!

Efter träning behövs ju självklart påfyllning av energi så det blev en shake med vassleprotein och kolhydrater i form av mixade havregryn direkt efter, en second breakfast alltså. En timme senare var det dags för fika, en fralla med rejält med ost, third breakfast. Sen blev det lite paus i ätandet innan det var dags för lunch, kl 11, elevenses (jag går på Hobbit-dieten ifall ni undrar). Då blev det bara en macka. Visserligen med sallad, några skivor plommonspäckad karré, tomat och pepparsås. En macka helt enkelt. Så jag tror att jag fyllde på ganska bra timmarns efter passet.

Nu ska jag sova. God natt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar