Google+

torsdag 8 januari 2015

Nytt år och nya tag

Nu har det gått ett litet tag sedan jag skrev ett inlägg. Känner att det kanske kan vara dags igen. När det gäller träning har jag inte direkt legat på latsidan under jul och nyår. Det har inte blivit fullt lika mycket som när jag jobbar, i och med att cykelpendlingen utgår. Jag tog ett beslut att fokusera på styrketräningen och dra ner lite på konditionsträningen. Dels för att få lite vila och för att se om vikten påverkas om jag drar ner på cyklingen. Så här efter ett par veckor utan cykling kan jag konstatera att jag faktiskt tappat lite vikt under ledigheten. Troligtvis är det så att jag inte äter lika mycket när jag inte rör på mig. Det kan nog ha att göra med att jag tappar lite av rutinerna när jag är ledig. Jag är inte lika noga med maten och för min del betyder det att jag inte äter tillräckligt mycket. Inget problem egentligen, men det blir svårt att lägga på sig då. Nu är jag tillbaka i rutinerna igen och förhoppningsvis ska det bli ordning på torpet igen.

När det gäller skrivandet så har jag faktiskt inte legat helt på latsidan, även om det inte hänt så mycket på bloggen. Jag har bland annat skrivit några artiklar på träningssidan Getbig.se. Jag är numera en i gänget där och kommer förhoppningsvis skriva mer där framöver. Syftet med sidan är att sprida kunskap och tips om träning, helt gratis. Gå gärna in och ta en titt. Om ni har några önskemål på vad ni skulle vilja läsa om på Getbig.se så skriv en kommentar eller skicka ett mail så fixar vi det!

Under ledigheten höll jag igång och tränade mina tre Madcow-pass i veckan. Det blev bland annat träning både på julafton och nyårsafton. Morgonpass båda dagarna. Helt perfekt start! När det gäller bänkpressen så tog det stopp så jag har varit tvungen att backa lite för att förhoppningsvis komma vidare igen. I bänkpressen så ligger jag på vikterna för vecka 7 just nu. I övriga övningar ligger jag på vecka 9, precis enligt plan. Det börjar dock kännas tungt även på marklyften, så det kan hända att det tar stopp där också inom kort. Men syftet med programmet är inte att klara av det utan att öka i styrka. Blir det för tungt så är det bara att backa och börja om. Jag tror att jag kommer köra några veckor till och se hur det går. Sen blir det troligtvis ett annat upplägg, där jag förhoppningsvis kan dra nytta av den ökade styrkan.

I morgon är dags för Madcow igen och lite tyngre lyft än tidigare i veckan. Se är det helg och det ska bli riktigt skönt! Här kommer lite bilder från ledigheten!

Marklyft på julafton

Iskägg efter premiärtur med nya Icebugs

Utflykt med korvgrillning och skridskoåkning

Onsdagens träningspass. Lite marklyft igen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar