Google+

tisdag 23 december 2014

Inlägg 400!

I och med det här inlägget har jag lyckats klämma ur mig 400 inlägg på den här bloggen. Vissa lite vettigare än andra. Några kanske till och med riktigt bra. När jag började skriva var tanken att det skulle vara som en träningsdagbok, fast öppen. Jag tänkte att det kanske kunde inspirera en och annan att börja träna, träna mer eller prova på något nytt. Jag hoppas att jag lyckats inspirera någon i alla fall.

Hur som helst. I morgon är det julafton och här i Ås har det snöat en hel del de senaste dygnen. Julgranen är klädd och parkeringen är skottad. Dagens snöskottning blev ett helt ok träningspass. Att skyffla bort stora mängder snö kan vara ganska ansträngande. Lite gratis träning så här dagen innan julafton.

Igår var jag på gymmet och körde det planerade måndagspasset, Madcow med andra ord. Det blev knäböj, bänkpress och stångrodd. Jag har känt mig lite halvförkyld i några dagar, så jag var inte helt på topp. Ingen feber eller halsont, men lite snorig och seg. Passet gick bra, förutom sista bänkpressen. Efter fjärde pressen blev jag osäker på om jag skulle klara en femte så jag hängde upp stången. Jag hade ingen som passade så jag ville inte riskera att bli liggandes med stången på bröstet. Jag vilade i kanske 20 sekunder sen gjorde jag sista pressen. I övrigt gick passet bra.

Gårdagens pass:
Knäböj - 5x47,5 kg - 5x60 kg - 5x72,5 kg - 5x82,5 kg - 5x95 kg
Bänkpress - 5x47,5 kg - 5x57,5 kg - 5x70 kg - 5x80 kg - 4+1x92,5 kg
Stångrodd - 5x37,5 kg - 5x45 kg - 5x55 kg - 5x62,5 kg - 5x72,5 kg

Strax innan sista settet bänk


Trots den lilla pausen så är jag nöjd. jag hoppas att jag är piggare nästa gång och att det inte blir fler fnurror på tråden. 

I morgon är det som sagt inte vilken dag som helst. Det är ju onsdag och dags för madcow igen. I morgon är det dags för knäböj, press och marklyft. ett ganska tungt pass. Jag ska försöka klämma in det tidigt i morgon bitti för att sen fortsätta julfirandet med att äta tomtegröt. Efter tomtegröten men innan jullunchen ska vi i familjen springa en liten gemensam tomtejogg genom Krokom, för att förbereda våra kroppar för julmaten. Jag tror att det kan vara ett vinnande koncept.

Nu ska jag fortsätta laga julmat. Men ni ska få ett sista lästips innan. Surfa in på www.getbig.se och läs min lilla artikel om muskelmaten på julbordet.

God jul!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar