Google+

måndag 1 december 2014

Smoothie of the Beast (recept alltså)

Kort inlägg idag. Helgen bjöd på ett tröttsamt och segt löppass. Jag misstänker att veckan cykelpendling tog ut sin rätt. Fem dagar i rad borde nog innebära vila under helgen. Men jag kände ju för att springa och vädret var underbart. Det gick ganska bra i 8 km, sen blev det tungt. Självklart är det dessutom uppförsbacke de sista två kilometerna. Men jag tog mig ju hem i alla fall.

Väldigt trevligt väder!

I går (söndag) städade vi och försökte hänga upp lagom mycket julpynt i huset. Vi lyckades nog ganska bra. Jag fick några timmar för mig själv i huset så att jag kunde städa ostört. Jag lyssnade på några vinyler och röjde runt. Jag fick faktiskt gjort en del och är nöjd med min insats. För att spara tid så fixade jag en snabb smoothie till lunch. Jag mätte upp och hällde i lite på måfå och när jag senare kollade upp näringsinnehållet så visade det sig att jag hade gjort "The Smoothie of the Beast". Ser ni det?

The Smoothie of the Beast! 666 kalorier!!! (från www.kostbevakningen.se)
I dag är det måndag och ännu en vecka har börjat. Jag tränade i morse, påbörjade vecka 4 av Madcow 5x5. Det börjar kännas ganska tungt nu. De första setten känns fortfarande relativt lätta, men de tunga börjar bli lite jobbiga. Nästa vecka är det tänkt att jag ska upp på mina gamla max. Efter det är det okänt territorium för mig. Det blir tyngre och tyngre och jag blir förhoppningsvis starkare och större. 

Det var allt för idag, förutom ett sista tips. Vill ni ha gratis träningstips så kolla in www.Getbig.se. En bra sida med gratis träningstips. De skriver om konditionsträning, styrketräning, kost och hälsa.





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar