Google+

torsdag 18 december 2014

Äntligen lite träningsvärk!

Hurra! Idag har jag träningsvärk. Det var väldigt längesedan jag fick träningsvärk av att gymma. Sen jag gick över till att köra Madcow så har jag inte haft träningsvärk, förrän idag! Igår körde jag veckans andra pass, vilket består av knäböj, press och marklyft. Knäböjarna är inte särskilt tunga under det här passet och pressen är inte överdrivet tung heller. De tunga lyften görs huvudsakligen under marklyftet. Igår blev det 5 x 112,5 kg nr det var som tyngst. Jag körde två set eftersom det kändes som att jag kunde ta ett till. Första settet körde jag utan bälte men andra blev det med. Det blir lite stabilare då. Idag har jag träningsvärk i övre delen av ryggen, så det tog väl bra att stå och hålla i stången. Jag är också ganska trött i nedre delen av ryggen, men ingen träningsvärk. Så det börjar väl ta lite mer nu när jag har passerat mina gamla 5RM (5 rep max).


Det är alltid kul att se lite resultat och än så länge så orkar jag med ökningarna i vikt. Förhoppningsvis så kan jag hålla igång över julledigheten så att jag slipper starta om efter nyår.

Jag fick förresten en födelsedagspresent igår. En perfekt tröja för träning!

Nya träningströjan

Igår passade jag på att fixa lite lunchlådor att ha i frysen. Det är väldigt smidigt att ha färdiga matlådor i lagom stora portioner. Jag är inte så petig så jag kan utan problem äta samma lunch en vecka, eller längre. Oftast så blir det dock annan mat över hemma som blir bra omväxling. Igår blev det fem lådor kyckling med bulgur och zucchini. Inte helt fel!

MAT!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar