Google+

torsdag 5 mars 2015

Sportlov (återhämtning och uppladdning)

Just nu är det sportlov här i Jämtland. Jag har varit en sväng till Sälen och åkt lite utför. Då menar jag att jag åkt lite pulka. Det blev inget häftigare än så, men jag är nöjd. Det blev några bra åk och ett par hopp.

Vi åkte ner till Sälen för att träffa mina föräldrar och min syster med familj. På väg ner passade vi även på att heja på svärfar när han kämpade sig igenom ett av de värre Vasaloppen på länge. Verkade inte vara särskilt trevligt. Blev inte det minsta sugen på att köra Vasaloppet.

Efter några veckor med förkylningar och VAB som stört rutinen har jag börjat komma av mig med träningen. Suget finns, men jag kommer inte riktigt igång. Jag har börjat bli bekväm av att ta bussen till jobbet och inte träna. Det är inte alls särskilt kul. Den här veckan har det inte blivit så mycket tränat. Jag har åkt en sväng längdskidor i sälen och idag cyklade jag till jobbet. Jag har inte tränat ett enda pass styrketräning och kommer troligtvis inte göra det den här veckan. Möjligheterna att styrketräna i Sälen var bra, men dyra. Dessutom var jag väldigt trött i helgen och i början på veckan så jag kände inte att det var läge. Jag hade det lite extra körigt på jobbet och antagligen är förkylningen inte riktigt ute ur kroppen än. Jag tänkte därför lyssna på kroppen och ta det lugnt resten av den här veckan och köra igång igen på måndag. Jag tror att det kan vara läge att vila ordentligt så att jag återhämtar mig fullt ut. Dessutom så behöver själen sitt ibland också! Förhoppningsvis så kommer jag igång igen och kan köra på. Fast en liten joggingrunda i helgen ska väl gå bra?

Sportlovet i Sälen gick alltså helt i återhämtningens tecken. Det blev äventyrsbad, pulkaåkning och god mat. En god lokal öl också. Kolhydratladdning alltså. Om ni är i Sälen (eller på Öland) så ät på Lammet & Grisen. Deras köttbuffé är en riktig höjdare. Fläsk-, lamm- och oxfilé med alla möjliga tillbehör. Bara att trycka i sig! Tyvärr har jag ingen bild på maten eftersom jag åt upp den! Det är ju det som är meningen, även om man kan undra ibland.

Sälens Pale Ale

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar