Google+

torsdag 10 februari 2011

Dubbade skor!

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev senast. Jag har väl inte direkt tränat som en tok så jag har inte riktigt känt för att skriva då. Men jag tänkte att jag skulle komma ikapp genom att bara skriva lite snabbt om vad jag gjort sen sist, om jag kan komma ihåg :-)

Jag har hunnit med ett skidpass till i Ås, med Sten. Det var ganska dåliga spår så vi nöjde oss med 6km för att spara på skidorna, annars kändes som om jag var pigg. Jag minns in exakt datum.

30/1
Sprang en kort liten runda på 2,8 km, mest för att röra lite på mig och göra nånting.

5/2
Sprang svängen upp till Frösötornet och tillbaka, det är runt 5,6 km beroende på var man startar och går i mål. Det som är lite roligt med den här rundan är att det är uppförsbacke i princip hela vägen från start. Sen blir det så klart lika mycket nedför på vägen tillbaka. Den här gången sprang jag hela vägen upp till första svängen i sista backen upp till tornet. Det blir ganska brant där. Starten ligger på 324 möh och tornet på 461. Det blir en höjdskillnad på 137m. Det låter inte så mycket kanske, men jag brukar vara lite halvseg när jag närmar mig sista backen. Sista backen utgör 60m av höjdskillnaden på en sträcka av 400m. Tid: 31:25.

6/2
Köpte nya skor, Asics med dubbar. Tyckte att jag behövde lite fäste nu när jag springer på is och snö. Jag testkörde skorna ute i Ås och sprang en lite sväng på ca 6km. Det kändes bra och fästet var riktigt bra. Tid: 29:22.

10/2
Testade de nya skorna i backarna upp till Frösötornet, samma runda som 5/2. Det märktes ganska stor skillnad i fäste, vilket gjorde att jag kunde springa på lite mer. Jag slapp lägga kraft på att sprätta snö. Skillnaden märktes också på hur långt upp i sista backen jag sprang och på sluttiden. Tid: 29:31. Hurra för dubbade skor!

Snart är det dags igen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar