Google+

söndag 20 februari 2011

Vansbro 2011

Jag har tydligen gått med på att simma Vansbro i år. Det är en trevlig tillställning så det är inga problem. På grund av det så passade jag på att träna lite simning i går. Hela familjen var på badhuset och plaskade, innan Anna och Maj anlände passade jag på att köra några längder i bassängen, 40st närmare bestämt. Det blir 1000m och man simmar i en 25m bassäng. Jag crawlade utan uppehåll, så nu kan jag ta det lugnt med träningen. Ett bra test på formen. Förra året hade jag ett liknande träningsupplägg som funkade bra! Simma så lite som möjligt, men riktigt långt när det väl blir av! Man ska gärna dra på sig en axelskada någon vecka innan!
I år har jag ingen tillgång till våtdräkt, kom jag precis på. Det kanske får bli till att kolla runt lite och se om jag kan hitta en snygg!

För övrigt så tänker jag försöka klämma in lite mer träning i samband med transport till och från jobbet! Jag har ganska bra möjlighet till det. Jag har inte särskilt långt till jobbet, så en omväg kan sitta nån gång då och då. Mina favoriter är löpning med ryggsäck (kläder och lunchen), snabb promenad eller en omväg med cykeln. Det är dock ganska besvärligt att cykla här nu med tanke på underlaget!

Fler tips hittar ni här: http://www.expressen.se/halsa/1.2333877/fixar-du-traningen-pa-vag-till-jobbet

4 kommentarer :

  1. Snyggt grabben! innan sista mars bör vi anmäla oss innan det blir dyrare.... det lutar åt samma upplägg för mig, hittills ligger jag i fas:-)

    SvaraRadera
  2. Ok, skitbra det! Påminn mig igen när det är dags, jag kommer förtränga det! Jag ska nog se till att få nåt pass till, kanske om ett par månader... vill ju inte överanstränga mig, överträna så att säga!

    SvaraRadera
  3. Christopher Larsson22 februari 2011 kl. 20:15

    jag gillar din fenomenala matematiska uträkning att 40 25m längder blir 1000m. Mensa nästa?

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte på såna som dig som inte hittar miniräknaren i windows, eller på mobilen. Ni ska inte behöva bli lidande för att ni inte kan räkna.

    SvaraRadera