Google+

måndag 4 juli 2011

Countdown

Snart är det dags att plaska i ett litet vattendrag. Nedräkningen har börjat! På söndag är det dags för Vansbrosimningen, utan våtdräkt. Jag hoppas att vädret ska hålla sig varmt och skönt fram tills dess så att temperaturen i vattnet håller sig på en lagom nivå. Än så länge har det inte blivit någon simtur i öppet vatten, inte mer än några små klena simtag i samband med lite bastubad. För övrigt så är nu även en passande Hawaii-skjorta införskaffad, direkt från Hawaii med hjälp av min kusin Alexandra. Så snart är outfitten komplett! Det är ju drygt 30 år sedan Magnum hade premiär, så varför inte hedra det med en simtur a'la Magnum!

I vilket fall som helst så var jag iväg en sväng till badet igår och simmade. Det blev 3000m, med den vanliga reservationen för felräkning. Det tog 1h och 5min. Så det var helt ok tempo, ifall nu distansen stämde.

Dagens låt: Rush – Countdown. Passande titel, låten har dock inte så mycket med simning att göra, men en likvärdig prestation tycker jag :-)
Ha en bra vecka, jag ska jobba, vad gör ni?

1 kommentar :