Google+

tisdag 12 juli 2011

Vansbrosimningen á la Magnum, klart!

Då var det gjort, Vansbrosimningen utan våtdräkt. Iförd ett par sällsynt snygga shorts slet jag mig igenom vattnet. Den första kilometern gick bra, kändes som att det gick snabbt. Andra kilometern gkändes också bra, men eftersom jag glömde starta klockan har jag ingen aning. När det var dags för sista kilometern, motströms, så blev det lite jobbigare. Utan våtdräkt kändes det som att jag hamnade lite för djupt i vattnet, och strömmen tryckte mot. Dessutom så började jag få kramp, i båda benen, antagligen på grund av kylan. Först ut att knyta sig var vänster vad. Men jag tänkte att det vara lika bra att bita ihop så jag slapp bli uppdragen på land. Jag försökte mig på lite bröstsim, men då började låren krampa istället, så det funkade inte så bra heller. Men till slut kom jag i mål, ganska nedkyld. Jag hade lite svårt att stå på benen utan att skaka, inte så kul. Men jag tog en varm dusch, som inte hjälpte, klädde på mig, gick och satte mig i en varm bil och tog en kopp kaffe. Efter det så ordnade det upp sig. Sammanfattningsvis så blir det våtdräkt nästa år. Jag tror nog att det kommer gå fortare, och kännas lite mysigare efteråt! Det tog förresten 1h och 5 min, vilket är 5 min snabbare än första gången jag simmade, då med våtdräkt. Så det får man väl vara nöjd med. Men mest nöjd är jag med att jag gjorde det utan våtdräkt och att min outfit under och efter blev bra :-)
 Innan start!
Efter målgång!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar