Google+

fredag 20 januari 2012

Down the Slopes of Death...

Inte för att det var så väldigt brant egentligen, men med tanke på vissa omständigheter så kändes det inte helt säkert när jag igår kväll tog en tur i skidspåret. Jag trodde i min enfald att ett elljusspår skulle vara upplyst kvällstid. Dock så var det inte det, på grund av att det tydligen varit en storm för ett tag sedan. Den måste ha blåst ut ljusen eller nåt, för det är fortfarande mörkt sedan dess. Jag antar att man prioriterar annat, som att ha skidbackar upplysta hela natten. I vilket fall som helst så blev det två varv på slingan som är 3225 m enligt komunens hemsida. Jag trodde att jag hade startat min klocka för att mäta avståndet och ta tiden, men efter första varvet märkte jag att jag antaligen hade glömt låsa knapparna och lyckats stanna klockan efter 4 min, så det gick ju inte så bra. Jag satte igång den igen inför andra varvet och då säger klockan att jag åkte 3.79 km och att det tog 21 min. Inte direkt ett våldsamt tempo, men det gick inte så fort i uppförsbackarna. Hade inte helt optimalt fäste. Andra varvet kostade ca 300 kalorier, så då gjorde det inget att jag klämde i mig massa fika efteråt.

Idag är jag ganska seg i benen efter veckans träningspass och cykelturer till och från jobbet. Men kroppen borde väl snart anpassa sig, kan man tycka. I helgen blir det förhoppningsvis nån skidtur till.

Dagen titellåt, Down the Slopes of Death, med Amon Amarth (nåt lite tyngre till dig Mikael):

2 kommentarer :

  1. Man tackar :), riktigt bra musik :D.

    SvaraRadera
  2. Tänkte att det kunde passa. Det är svårt att hitta lämpliga låtar med titlar som funkar.

    SvaraRadera