Google+

onsdag 11 januari 2012

Swim (igen)

I måndags var det dags för första passet simning efter julens förfall. Lite extra julfett borde kanske ha gjort mig lite mer formad som en tumlare, eller nåt annat vattenvant djur. Dock så kändes det ganska jobbigt den här gången också. Det var dock en aning mer teknikträning och mindre fullt ös in i kaklet. Vi fick även veta att vi ska få två nya tränare som ska se till att göra ordentliga simmare av oss. Det verkar lovande. Jag ser fram emot fulländad teknik. Eftersom jag har lite dåligt minne för detaljer så har jag inte direkt koll på vad vi gjorde för övningar eller hur långt vi simmade totalt sett. Det blev väl kanske 1000-2000 m skulle jag tro. Det har legat där nånstans de andra gångerna. Kortfattat kan man säga att det var uppvärmning, lite intervallträning (6 x 50 m) där längden som simmades med max fart ökade efterhand, teknikdrillar inriktade på olika delar (rotation, andning, distanssimning osv) och slutligen benspark. Jag har konstaterat att benspark är jag inte bra på. Jag står nästan stilla. Det är nåt som jag måste få rätt på. Det hade varit bra om jag kunde utnyttja de där köttklumparna till ben också.

Idag körde jag ett litet försiktigt 300-pass, det blev ett halvt sådant. 150 repetitioner totalt. Jag känner att det var ett tag sedan jag körde på för fullt och tänkte att en mjukstart kunde vara på sin plats. Programmet känner ni till sedan tidigare kanske:

12 - Chins
25 - Marklyft, 50 kg
25 - Box jump - ca 60 cm hög låda
25 - Armhävningar
25 - Floor wipers
26 - Kettlebell Clean & Press
12 - Chins

Titellåt: Swim med Bush

Imorn är det på det igen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar