Google+

måndag 25 februari 2013

Lite av varje

Jag har tränat lite sen förra inlägget även om det har verkat dött här. Det har blivit lite skidåkning och inte så mycket styrketräning. Jag känner att jag har lite svårt att komma igång med något mer regelbundet utan det blir mest lite av varje när det passar. Jag lär väl fortsätta med skidåkningen ett par veckor till. Efter det så kommer jag förmodligen övergå till löpning när det ska konditionstränas. Styrketräningen försöker jag fortfarande komma igång med igen. De senaste träningspassen är följande:

14/2 - drygt 6 km skidåkning på Frösön. Runkeeper
15/2 - ca 6,5 km skidåkning på skidstadion. Runkeeper
17/2 - ca 10 km skidåkning på Torråsen. Inte registrerat. Första försöket att åka skate, inte min grej... än.
22/2 - drygt 5 km skidåkning på Frösön. Runkeeper. Mer försök med skate, blev mest stakning.
24 - drygt 10 km skidåkning på Skidstadion. Var uppe vid Torråsen och vände, men på grund av dårar på motorcykel i terrängen var spåret avstängt. Runkeeper

Dagens pass bestod av ett lite test av ett program som jag hittade på nätet. Det är egentligen ett 5 dagars program, tänkt att köras mån-fre. Jag körde det som är tänkt att vara torsdagens pass. Vet inte om det är nån bra idé eller om upplägget är vettigt, men jag körde det mest eftersom jag inte orkade tänka ut nåt annat. Spontant så kändes det lite kort och inte särskilt jobbigt. Men det kanske känns annorlunda om man kör hela veckan som det är tänkt. Dagens pass bestod av fyra övningar som körs efter varandra utan vila. Efter fjärde övningen är det en kort stunds vila innan nästa varv påbörjas. Totalt fyra varv.

- 10 x Hantelcurls liggande på lutande bänk
- 10 x Dips
- 10 x Hantellyft åt sidan
- 10 x Axelpress

Efter fyra varv kände jag mig en aning trött, men inte slutkörd. Detta trots att jag körde 10 km skidor igår vilket tog ganska mycket på axlar och triceps. Ska testa de andra passen också tänkte jag och eventuellt köra en vecka för att testa. Utan att gå händelserna i förväg kan jag säga att det är lite klent med magövningar i programmet, vilket inte är helt lysande. Jag kanske får ta och justera programmet något.

Förhoppningsvis blir det nåt tränat i morgon också.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar