Google+

måndag 12 maj 2014

Den senaste tiden...

...har det inte blivit så mycket skrivit. Kom av mig lite med skrivandet när träningen avtog. Det var påsklov och förkylning mm. Jag har tränat sen dess, men inte haft nån lust att skriva. Jag funderar på att ta en paus från att skriva, eftersom det tar en del tid och jag tycker inte direkt att det ger så mycket. Träningen går bra ändå, och motivationen finns. Jag började skriva mest för att hålla koll på min egen träning och dela med mig av den i hopp om att det kanske kunde vara intressant för andra. Att nån annan skulle kunna få ut nåt av det. Men jag tycker jogg.se funkar väldigt bra för att hålla koll på träningen, så för min egen del känns bloggandet lite överflödigt. Jag kör på med jogg.se och slänger kanske ut nåt litet inlägg då och då, mest för skojs skull.

Idag känner jag mig nöjd eftersom jag kunde träna mer eller mindre helt enligt den nya planen förra veckan. Alla fyra styrkepassen genomförda med en djävulsk träningsvärk som resultat. De nya övningarna tog bra! Riktigt skönt att vara tillbaka i hörnet igen.

Home away from home?

Ett distanspass uteblev, på grund av logistiska svårigheter, men det kändes som att upplägget kan fungera. Den här veckan kommer jag försöka lägga in lite benövningar i styrkepassen, när tid finnes. Cyklingen och löpningen sliter bra på benen, men lite styrka kan säkert vara bra.

Förra veckan såg ut enligt nedan:

Vecka 19

Det blev lite lite cyklat, jag tog bilen ons-tors när jag lämnade på dagis och i fredags cyklade jag bara in till stan, så det räknas knappt. Tanken är att jag ska cykla minst tre dagar i veckan, så att benen får återhämta sig lite. Nu hoppas jag att jag får vara frisk så att jag kan köra på. Veckan har börjat bra, cykeltur till jobbet och veckans första styrkepass i morse. I eftermiddag/kväll väntar cykeltur hem och en löptur om allt går som planerat.

För er som undrar, så mår skägget också bra. Det växer och frodas. Tror styrkan sitter i skägget, så det får vara kvar tills vidare.

Gymskäggselfie... typ

Ha det gott till nästa gång, får se när det blir!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar