Google+

fredag 23 maj 2014

Jag vann ingen bil... men fick en banan!

Kvällen igår gick åt till att springa tävligen "Spring en mil vinn en bil". Även om namnet antyder att du vinner en bil om du springer en mil så var det tyvärr bara e som vann bilen, efter lottning. Kan ske borde heta "Spring en mil vinn en bil... om du har tur".

Loppet gick bra, sprang i mål på runt 42:30 (enligt min klocka). Klockan tyckte däremot att jag bara sprungit 9,9 km, men jag skyller på att det gick en del utför och att klockan förmodligen inte hann med riktigt... Det var en mil, så det så. Loppet gick från Bilbolaget bort mot Lillsjön som vi rundade. Därefter sprang vi bort mot Torvalla genom skogen. Vi vek av ner mot Storsjön och följde därefter stranden hela vägen in till Badhusparken där det var målgång. Det blåste inte särskilt mycket, så längs stranden stod luften helt still. Det var varmt och klibbigt och luften kändes syrefattig. Men det gick ganska bra ändå.

Jag vann tyvärr ingen bil, men jag fick en banan. Det kan vara så att en bara fick ta en halv banan, men jag tog två. Tänkte att får jag ingen bil så ska jag väl ha nåt.



Benen känns väl ganska pigga idag. Började dagen med att cykla till jobbet, blev även ett pass på gymmet. Ikväll blir det nog mest soffhäng. Om det blir nåt mer tränat i helgen får vi se, beror på hur jag känner mig.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar