Google+

onsdag 14 maj 2014

Det här med cykling i stadstrafik!

Det är inte ofta jag behöver cykla i nån riktig storstad. Östersund är inte direkt nån stad som bjuder på så där värst många jobbiga trafiksituationer för en cyklist, dessutom finns det cykelbanor nästan överallt. Men det väl ganska välkänt att cyklister i större städer inte alltid har det så lätt. Fick ett bra tips på en kul film av en snubbe som stött på lite problem som cyklist i New York. Ta en titt!




Idag är det för övrigt vilodag för min del. Det innebär att jag nöjer mig med att cykelpendla, i ganska lugnt tempo. Jag körde ett för mig ganska jobbigt intervallpass igår, så det kan vara bra med lite återhämtning.

Uppjogg: 2 km jogg (ca 5 min/km)

Koordinationslopp: 4x100 m

Intervaller:
  1. SträckaDistansTidSnitt
    Repetition 12880 m12:044:11 min/km
    Repetition 22850 m12:014:13 min/km
  2.  5,73 km
  3.  24:05
  4.  4:12 min/km
  5.  165 / 0

Nedjogg: 2 km

Totalt blev det ett löppass på ca 10,7 km. Ingen träningsvärk idag faktiskt. Sprang med tajtsen från Asics (läs recension) så de lär väl kanske ge lite effekt. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar