Google+

torsdag 24 mars 2016

Styrketräning, barnkalas och löpning

Titeln på dagens inlägg sammanfattar ganska bra hur min gårdag såg ut. Det gick i ett rasande tempo från det att jag klev upp till att jag kraschade i soffan nån gång runt 20-tiden. Vissa dagar är det så. Allt händer på samma dag, men extra skönt när det går att få till det bra ändå. Jag han faktiskt klämma in en bit tårta under ett telefonmöte, bara det liksom!

Telefonmöte!

Igår tog jag bussen till jobbet. Efter busstur, en kort promenad och omklädning var jag på plats i gymmet. Där körde jag lite morgonjympa i form av kroppsviktsträning (andra veckan enligt det här upplägget) och tunga marklyft. Min plan är att köra mer styrketräning med bara kroppen för att få till en bra helhet, bra muskulär uthållighet, stabilitet och balans. Samtidigt vill jag inte tappa maxstyrkan så jag lägger på en tung basövning också.

Passet igår bestod av
- 5x20 Armhävningar
- 5x20 Situps
- 3x3 Chins
- 3x5 Marklyft på 110 kg. (+ 2 set uppvärmning på lägre vikt)

Jobbade på styrka och uthållighet

Jag bjuder på en film på mina sista sneda och krokiga repetitioner. Skyller på spegel och konstig kameravinkel.


Efter morgonjympan, som tog ca 30 min, var det dags att jobba i sisådär åtta timmar, med lite avbrott för lunch. När klockan närmade sig 1530 blev jag hämtad av frun och vi drog iväg för nästa aktivitet. Barnkalas för 7-åring med tio tjejer i åldrarna 5-7 år. Jag hämtade ett stim (deras egen benämning på sin lilla grupp) med tjejer på fritids och vallade hem dem. Väl hemma utbröt halvorganiserat kaos i två timmar. Vi flippade burgare, blandade saft, organiserade "sätta morotsnäsan på Olof"-lek, lekte "stoppa handen i äcklig bunke och gissa vad det är", serverade glasstrutar, fixade fiskdamm och blåste upp ballonger. Sen var det slut och alla försvann.

Klockan var strax efter 18 när sista gästen lämnade huset. Då blev det tyst. Jag kände ett stort behov av frisk luft så jag bytte om och stack ut och sprang en mil. Hittade en backe som jag sprang upp och ner för några gånger. Först fyra lyktstolpar upp och ner igen. Andra vändan tre lyktstolpar längre och ner igen. Tredje vändan ytterligare tre lyktstolpar upp, nästan uppe på toppen, och ner igen. Sista gången sprang jag hela vägen upp och fortsatte hem. Blev en ganska bra tur. Tröttheten i benen matchade nu tröttheten i huvudet. Det är bra med balans!

Det blev en ganska lustig höjdkurva (från www.jogg.se)


Väl hemma åt jag en lättare middag, typ en påse dragéägg och ett kinderägg. Jag fick en gubbe från Kung Fu Panda 3 ifall nån undrar. Sen blev det inte gjort så mycket mer. Jag somnade gott när det väl var dags!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar