Google+

onsdag 9 mars 2016

Kalas, löpning och planer

Det var inte igår. Det har inte direkt haglat inlägg här på bloggen, men nu tänkte jag att det kunde vara dags igen. Jag har legat i med träningen så det är bara rapporteringen som har varit lite dålig. 

Styrketräningen har jag pausat lite under ett par veckor eftersom jag inte har tillgång till gym just nu. Vi ska flytta till nya lokaler med jobbet så då blir jag av med möjligheten att träna på Fristilen i Krokom. Korten vi hade slutade funka vid månadsskiftet så sen dess har det inte blivit nåt lyft. Men det finns en styrketräningslokal dit vi flyttar så det ska nog gå att komma igång igen. Däremot blir det nog inte samma upplägg som innan. Eftersom jag främst tränar för att stötta löpningen, som nu börjar ta mer och mer tid och ork kommer jag nog lägga om upplägget lite. Det lutar åt tung styrketräning 1-2 pass per vecka och mer dynamisk kroppsviktsträning för att få kroppen att fungera mer som en smidig helhet och inte bara ett stillastående kraftpaket i en ledd. Låter kanske flummigt, men även om jag är relativt stark är jag inte riktigt så rörlig och smidig som jag vill vara. Det kommer nog bli lite mer åt uthållighetshållet också, inte bara råstyrka. Får se hur det går. Hur som helst han jag avsluta Madcow-omgången innan jag blev utslängd från gymmet, så nu har jag lite nya max att utgå från. 

När det gäller löpningen börjar komma upp på lite rejälare långpass och längre distanspass. Det känns skönt. Än så länge ligger jag kvar på 3 pass/veckan för att inte överanstränga mig. Jag tror att jag kommer lägga till ett pass till ganska snart. I helgen sprang jag ett långpass på 21 km var ganska tungt. Snö, vind och backar. Det sista är ju svårt att undvika, men i kombination med de två första blev det tungt. Sprang i mina vanliga skor eftersom jag fått ont på på framsidan av fotleden av mina Icebugs. De må vara bra för fästet, men de är väldigt hårda och obekväma kring fotleden. De är ganska höga så de trycker på fotknölarna. Skosnöret är inte elastiskt alls så det är svårt att knyta skorna bra. Jag får köra med tjocka strumpor för att det ska bli lite mjukare. Jag har dessutom lagt i en avklippt bit av en sula (hälen) för att få upp hälen lite. Nu blev det visst ett litet sidospår med en snabb recension av mina Icebugs Pytho2 BUGrip. 

I helgen hade vi även födelsekalas för äldsta dottern. Hon har blivit lite smått besatt av KISS (bandet alltså) den senaste tiden. Självklart fick hon en KISS-tårta (fortfarande bandet) på sin dag. Även ca 1 ton Lego, som jag ser fram emot att trampa på mitt i natten på väg till toaletten. Nä, det är kul att hon gillar Hårdrock och lego. KISS (bandet...) är inte direkt mina favoriter, men det är ett steg i rätt riktning, bort från melloträsket. 

KISS-tårta
  
Bilder från lördagens långpass

En bit smörgåstårta, bara för att det är gott!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar