Google+

måndag 28 mars 2016

Garmin Forerunner 620 HRM

I lördags sprang jag ett av mina bästa långpass på läge. Jag var pigg, jag kunde hålla ett jämnt tempo hela vägen och när jag var klar med rundan kände jag att jag hade kunnat springa längre. Det blev en skön tur på 25 km. Jag passade på att testa lite energi också, i form av sportdryck och energibar. Jag drack nån dryck från Isostar och käkade en bar från Kung Markatta, deras Frukt och Nötbar - Choklad. Både drycken och baren verkade funka bra eftersom jag hade bra energi hela vägen och fick inga problem med magen varken under eller efter. Det få bli fler rundor med dessa för att testa ytterligare.

Det som däremot inte var så bra var att min klocka, en gammal Garmin Forerunner 405cx gav upp. Den registrerade avstånd och tid för hela rundan, men bara de första 8 km dök upp på kartan. Dessutom hängde den sig när jag kom hem. Så fort jag trycker på någon knapp så hänger den sig och startar om. Även efter att batteriet dragit ur och jag laddat den igen. Så jag bestämde att det var dags för en ny. Efter inte allt för mycket funderande så slog jag till på en Garmin Forerunner 620 HRM. Jag har inte fått hem den än, så jag kan inte uttala mig om den, men jag tror att den kommer funka bra för mina behov. Dessutom var den ganska rejält nedsatt på Sportamore.se (de påstår 1900, men det beror ju på vad rekommenderat pris är). Nu kollade jag inte runt på så värst många sidor, men billigare än wiggle i alla fall. Så fort jag får hem den och testat den så kan jag uttala mig. Nu är det väl knappast en nyhet gissar jag, så de flesta kanske redan vet allt om den. Men jag hoppas att den kommer hänga med på många rundor framöver och sköta sig utomordentligt.

Förhoppningsvis en bra klocka
En trevlig bar!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar