Google+

måndag 8 februari 2010

Syrebrist i hjärnan?

Är det bra att känna stickningar i huden i ansiktet när man närmar sig slutet på träningspasset? Det är en fråga som man bör ställa sig oftare. När jag nu en stund efter passet ska försöka komma ihåg hur mycket jag gjorde så får jag skylla på syrebrist i hjärnan när jag inte minns exakt. Men jag tror att det blir nog nära nog. Jag skriver ner totala antalet för varje övning, i verkligheten växlade jag mellan övningarna för att till slut ha gjort det angivna antalet.

40 x chins (ca, 20 i början och 20 i slutet på passet)
50 x push-ups (2x25)
50 x marklyft @ 60kg (2x25)
40 x Floor Wipers @ 25kg (ca, 2x20)
70 x Clean & Press (40+10+20. Hälften/arm)

När passet började närma sig sitt slut och jag höll på med de sista chinsen började det sticka i huden i ansiktet. Jag gissar att det började bli lite dåligt med syre i skallen, så jag beslutade mig för att avsluta passet och cykla hem, 7km.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar