Google+

söndag 14 februari 2010

Styrketräning!

Då var det dags igen! Efter träningspasset i måndags så var jag mer eller mindre slut resten av veckan. Jag fick dock tvinga mig själv till att genomföra cirkelträningen och löpträningen eftersom tjänsten krävde det! Igår var jag, Anna och Maj på 40-års fest i Skåne, jag körde så det gick lugnt till, men det blev ganska sent ändå. Idag har mitt näringsintag utgjorts av följande; Mild yoghurt med diverse frö, scones och ett ägg till frukost samt en lunch bestående av en ost och skinkfralla, en läsk och en halv prinsessbakelse. Som ni säkert förstår så är det fullt förståeligt att jag tvekade på om jag skulle träna idag, eftersom jag kände mig lite seg. Efter att ha intalat mig själv att näringsbrist var anledningen till min trötthet så var det inte längre någon ursäkt. Jag får ju trots allt skylla mig själv att jag inte ätit tillräckligt, är huvudet dumt får kroppen lida. Kort därpå gjorde jag följande:

3 x Max benlyft (en jobbig magövning)
6 x 30 Push-up

För att tillse att jag hamnade i rätt sinnesstämning lyssnade jag på lite svensk kvalitetsmusik i form av Mustasch, shuffle på Spotify!

Det fick räcka för idag, är ganska nöjd att jag orkade göra 6 x 30 för första gången på länge, sist jag följde programmet så kom jag så här långt innan jag tröttnade. Nu hoppas jag kunna fullfölja hela planen!

Ha en bra, alla hjärtans dag! Kram från oss alla!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar