Google+

lördag 7 november 2015

Arg musik och tunga lyft

Titeln säger allt om fredagens träningstema. Jag har inte haft egen musik på gymmet på ganska länge. Dels har jag glömt ta med lurar, sen har jag inte riktigt orkat strula med mobilen heller. Men igår valde jag att lyssna på musik igen. Min senaste spellista för gymmet. Jag brukar göra nya lite då och då för att få lite variation i musiken. Det är visserligen bra med låtar som känns igen och som du kan förknippa med bra insatser på gymmet. Du får extra hjälp av det eftersom du hamnar i rätt sinnesstämning och blir motiverad. Men samtidigt vill i alla fall jag höra lite nytt då och då. Spellistorna blir därför en blandning av nya låtar och gamla godingar. Metal funkar bäst på mig, kryddat med lite annat smått och gott.


Musiken hjälper mig att lyfta den här t ex


Igår körde jag Pass B för andra gången den här veckan, för att komma i fas igen. Började veckan med Pass B och körde Pass A i onsdags. Nu är ordningen återställd. Pass B innebär marklyft, militärpress, frontböj och chins. Jag har inte fått tummen ur och lagt in dessa pass under träningsprogram än, men det kanske kommer.

Eftersom huvudet var dumt fick kroppen lida. Jag lastade på för lite när jag körde marklyft, vilket jag inte märkte förrän jag gjort mina tre arbetsset. Så det var bara att last på 10 kg till och köra tre set till. Jag klev tillbaka lite i vikt den här veckan eftersom jag inte tränat på ett par veckor. Ett par uppvärmningsset innan full vikt också. För att vara tydlig är alltså första siffran set och andra reps.

Marklyft 3x5x105 kg + 3x5x115 kg
Militärpress 3x5x52,5 kg
Frontböj 3x5x72,5 kg
Chins 3x8

Utvecklingen så här långt, en liten förkylningsdip

Efter veckans tre tunga pass har jag träningsvärk överallt. Det är skönt. Som tur är regnar det idag, så jag slipper kratta löv. Det får nog bli imorgon. Det och en liten löprunda. Trevlig helg!

PS. Arg musik med budskap nedan. Finns i spellistan. DS


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar