Google+

måndag 16 november 2015

Löpning på tunn is

I lördags när jag vaknade var det -3 grader och dimma. Det var vansinnigt halt på alla hårda ytor. Helt perfekt förhållande för löpning, eller hur? Efter att ha ätit frukost och skrotat runt nästan hela förmiddagen snörde jag på mig mina Icebugs och gav mig ut i det kalla vädret. Solen trängde knappt igenom dimman och det kändes fuktigt. Men jag hoppades på att det skulle bli lite solsken under turen. Min plan var att springa i terrängen. Jag ville inte springa för mycket på asfalt med dubbskorna, De slits visserligen inte så mycket tack vare hårda dubbar, men det blir väldigt hårt och stötigt.



Jag sprang en bit på väg innan jag vek av in på en stig och innan jag visste ordet av hamnade jag i en riktig trollskog.


Sen höll magin i sig ända tills jag kom ut på vägen igen efter en timmes löpning. Det blev en riktigt skön och rolig runda. Därmed inte sagt att det var en lätt runda. Den var utmanande på flera sätt. Stelfrusna och hala stigar. Halvfrusna ridspår som var hårda på ytan men mjuka och leriga undertill. Knädjupa översvämningar med tunn is som inte höll. En och annan spång som ledde över fruset vatten, där mina steg fick isen att knaka. Jag blev rejält blöt om benen och frös om fötterna, men det var det värt.








Som avslutning bjuder jag på lite rörliga bilder. Blandade underlag. Ha en bra vecka!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar