Google+

fredag 13 augusti 2010

Löpning och bad.

Nu är det dags att komma ikapp lite med redovisningen av min träning. Jag ligger lite efter. Sen sist har jag hunnit med två träningspass och en tur till Önsjön för att bada lite.
Den löpträning jag har gjort sen sist är två pass, ett kortare på ca 5km och ett något längre på ca 8km. Det kortare passet sprang jag faktiskt innan mitt senaste långpass, men orkade inte skriva in det då. Jag sprang drygt 5km och höll på i 23min. Det gick gaska snabbt åt ena hållet, sen vände jag och förstod varför. Det var visst motvind tillbaka. Men det var skönt att komma ut och springa en sväng.
Det längre passet sprang jag igår. Det blev som sagt en löptur på 8km och det tog mig 37:29 att springa den turen. Jag sprang från Lugnvik till Ås, som ligger på en ås, så det gick en hel del uppför på slutet.

Mellan dessa träningspass han jag även med en tur till Ösnjön för att bada. Det blev lite hopp från badplatsens hopptorn. Första doppet i Östersund än så länge, troligtvis blir det det enda. Här kommer två bilder från badet.


Om jag orkar så kanske jag lägger ut lite bilder från den kombinerade paddlings-/vandrings-/fisketuren som jag och Sten var ute på i måndags.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar