Google+

tisdag 17 augusti 2010

Konstpaus!

Imorgon drar vi söderut igen och kommer landa in i Halmstad i slutet på veckan. På lördag är det tänkt att jag och Anna ska springa PrinsensMinne, 21km. Det ska bli intressant. Förra året så gick det bra att springa, men det gick desto sämre när jag gått i mål. Man kan säga att min mage inte var nöjd med insatsen jag gjorde. Det kanske blev för mycket med Vitargo mm under loppet. I år tänker jag ladda på gammalt hederligt vis med pasta och vatten. På morgonen blir det en rejäl portion havregrynsgröt och lite med vatten, sen får det vara nog. Inte en massa konstiga grejer. Dessutom ska jag nog undvika att tokspurta de sista 3km, det känns smartare att hålla jämnt tempo hela vägen i stället. Förhoppningsvis klarar jag mig utan problem med magen. På grund av återresa innefattande ett stopp på vägen kommer jag troligtvis inte träna nåt innan loppet, så det blir nog lite tunt med inlägg innan dess. Ni får hålla till godo med den här inspirerande videon tills vidare. Träning med kroppen som belastning är grejen hela dagen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar