Google+

lördag 28 augusti 2010

Styrketräning!

Då har jag precis stigit ur duschen efter ett kort pass styrketräning. Det lev lite styrketräning i hemmets lugna vrå. Bara jag och min kettlebell, och Maj som ville hjälpa till. Hon gjorde det genom att ligga på mattan när jag skulle göra sit-ups och bidrog med överraskningsmoment genom att plötsligt hoppa fram när jag jobbade med min kettlebell. Det är inte det fiffigaste att ställa sig i vägen för en 16kg tung gjutjärnsklump. Det hela gick dock bra och med lagom ansträngning. Jag har inte tränat på ett litet tag så jag tänkte ta det lugnt i början. Jag har lite halv bestämt mig för att försöka lägga på mig lite muskler genom styrketräning hemma. Hoppas det går. Det blir lite utav ett experiment. Ni är välkomna att hala på och testa. Jag kommer försöka träna så ofta som möjligt, och lägger självklart ut passen på bloggen så ni kan se vad jag gjort. Om några månader får vi se om det funkade. Jag vägde mig nyss, 79.8 stannade vågen på. Då har jag nånting att utgå ifrån.

Dagens pass:
4 x 15 Push-ups
3 x 20 Sit-ups
20-30 sek "Liggande cykling" (ligg på rygg, cykla med benen strax ovanför marken. Svanken i backen hela tiden)
2 x 20 Knäböj med kettbell i händerna
1 x 20 Marklyft med kettlebell
2 x 20 Clean & Press m kettlebell (kan göras med hantel)
2 x 20 "Horn Curl" m kettlebell (kan bytas mot hammercurl med hantel)
1 x 15 triceps press med kettlebell (kan göras med hantel)

Efter träningen mixade jag en halv banan, 1 dl gainer pro och 0,5 dl whey 80 med 5dl mjölk. Det blev ganska gott. Jag ska fortsättningsvis köra med lite tillskott för att se om det gör nån skillnad på återhämtning och resultat.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar