Google+

måndag 7 november 2011

10 km dynga, myr och rötter.

Igår sprang gav jag mig på att springa 10 km. För att göra det lite mer spännande valde jag att springa skidspåret vid Frösö skidlek. Det är en trevlig runda, på vintern, med skidor. När det är höst så är den också ganska trevlig fast jobbig. Jag har sprungit rundan en gång tidigare och då höll jag på att fastna i ett surhål, jag gick ner mig till midjan. Jag kom loss med båda skorna kvar på fötterna. Den här gången var jag förberedd på surhålet, men lyckades ändå gå ner mig till knäna. Inte lika farligt som sist, men med tanke på att jag var förberedd var det ganska imponerande att jag ändå lyckades. I vilket fall om helst så gick det bra att springa hela rundan. Jag fick ta nån enstaka paus på några sekunder, men det behövdes. Där det inte är myrmark eller surhål är det kuperat, så det är ingen snäll runda. Men man ska ju inte vara snäll mot kroppen, då kanske den slappnar av och blir bekväm. Så kan man inte ha det!

Den här veckan blir det en tur till Människobyn, vilket innebär att jag inte kommer träna igen förrän på onsdag, och då blir det kettlebell igen. Kanske lite 300-träning. Ha en bra arbetsvecka,

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar