Google+

måndag 14 november 2011

Electric Funeral

Då var det måndag igen. Jag tycker det är skönt med måndag för då är det dags för veckans första träningspass. Det känns bra att få påbörja ännu en träningsvecka. Jag har lyckats hålla igång ett ta nu och känner att jag fått till en bra rutin, vilket är halva jobbet. I alla fall för mig. Får jag bara till en bra rutin som funkar så går resten mycket lättare. Det innebär dock att saker som stör rutinen ställer till det. Men man måste kunna vara flexibel. Varje pass räknas, så man ska inte ge upp bara för att man missar ett pass. Har man satt upp mål får man helt enkelt skjuta lite på dem eller modifiera dem. Huvudsaken är att man tränar.

Dagens pass, lite 300-workout:

10+5 Chins
35 Marklyft (50 kg)
35 Box jump
35 Push ups
35 Floor wipers (50 kg)
36 KB Clean & Press (18/sida)
8+7 Chins

Totalt: 206 reps.

Ett steg närmre ett helt 300-pass. Inte för att jag tränar bara för att klara av hela passet, men det är bra att ha nåt att sikta på. Det blir dessutom ganska enkelt att stegra efterhand.

På tal om Electric Funeral. Min kära svägerska Ida påminde mig om Black Sabbaths återförening. Jag har för mig att jag hört ryktena för ett tag sedan men har väl inte tänkt på det. Det kanske kan bli intressant. Men dock så tror jag tyvärr inte att det kan bli lika bra som det en gång var, trots en producent som Rick Rubin som gjort skivor med Metallica och Slayer. Men det är helt klart intressant. Inte för att det är rättvist att jämföra med Paranoid, bättre än så här blir det inte igen!

Electric Funeral

Ha en bra träningsvecka, vad det nu än är ni tänker hitta på!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar