Google+

fredag 1 mars 2013

Halt! (inte kommandot utan underlagets egenskap)

Försökte mig på en löptur innan kvällsmaten idag. Så här i efterhand så känns det som att jag lika gärna kunde ha struntat i det. Dels så var det halt som fanken vilket ledde till att jag sprang och sprätte som en tok och fick ta det lugnt utför. Men det gick ändå ganska bra tyckte jag, lite extra motstånd är ju alltid trevligt. Då kommer det kännas lättare när det blir barmark igen. Men efter ca 6 km valde magen att säga ifrån och eftersom den bestämmer så avbröt jag tidigare än planerat och gick sista biten. Eftersom jag tydligen har IBS (googla det) så tycker min mage att det mesta är jobbigt att hantera vilket leder till att den blir irriterad vilket i sin tur leder till att jag blir irriterad eftersom jag inte kan göra som jag vill. Egentligen så borde jag skippa en massa saker i min diet innan jag ska springa för att undvika problem. I stort sett innebär det att jag får dricka vatten och äta havregrynsgröt och det är ju inte så inspirerande, så jag struntar oftast i det. Det brukar gå bra så länge jag inte springer långt eller intensivt. Jag bör till exempel undvika kaffe, fet mat, fiberrik mat, stark mat och inget alls 4h innan passet. Ska jag följa detta så blir det ganska svårt att vara spontan i träningen om jag vill springa längre turer. Det blir oftast längre löpturer på lediga dagar när jag kan springa på förmiddan, innan jag hunnit stoppa i mig för mycket. Dock så bör jag självklart undvika att äta till exempel chips kvällen innan. Dagens pass blev inte som det var tänkt, men det gör inte så mycket. Veckan har i övrigt gått bra och det har blivit några bra pass. Nu är det helg och då finns det bra möjligheter till mer träning. Ikväll blir det återhämtning och uppladdning med nachochips. Varför lära sig av sina misstag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar