Google+

lördag 2 mars 2013

Styrketräning hemma!

Idag passade jag på att köra ett snabbt pass i ganska högt tempo när det var dags för lillfisen att sova middag. Bara för att du är hemma och inte kan komma till ett gym, eller saknar utrustning hemma ska du inte skippa att träna. Det är inte bara jag som tycker det (Paolo Roberto och en till artikel). Jag inledde med att köra ett pass med hjälp av en app (SEAL Fitness challenge) men eftersom den hängde sig efter några övningar improviserade jag fram ett lämpligt avslut. Bortsett från att appen hängde sig så är den ganska bra om man vill ha ett snabbt pass utan att behöva tänka ut nåt själv. Man ställer in totaltid på passet och startar. Sen får man göra olika övningar under olika intervaller. Smidigt och jobbigt. Dagens pass såg ut så här:

SEAL Fitness Challenge:

- 5 min uppvärmning
- 60 s Breda armhävningar
- 30 s Planka
- 60 s Stående hantelrodd

Här hängde sig appen men då avslutade jag med:

Tre omgångar:
- 50 Knäböj
- 20 Armhävningar

Det blev ett helt ok pass, känner mig dock inte särskillt trött men idag är kanske lite utav en aktiv vilodag. Nu tycker jag att ni ska köra samma pass och se vad ni tycker. Ta gärna tiden och lägg in en kommentar! 

Under passet lyssnade jag på lite passande musik för att hamna i Beast Mode eller aktivera min Nerd Rage så att säga. Här kommer ett smakprov:


Här kommer en låt med koppling till dagens titel:
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar