Google+

lördag 14 juni 2014

Lite hårdrock, mycket träning och lite snack!

Uppdateringsfrekvensen på den här bloggen är ganska låg just nu. Mycket träning och lite snack, precis som det ska vara eller? Jag har väl bättre saker för mig än att skriva hela tiden. Men lite då och då får jag ett ryck och rapporterar lite.

Träningen har rullat på relativt bra enligt planen. Veckan som gått har varit full med träning, mestadels enligt plan, men även en liten nyhet. Jag återkommer till det. Veckorna innan har det varit lite si och så med. Först var det en kortvecka, och när jag inte är på jobbet blir det inte så mycket gymmat eller cyklat. Träningsveckan sträckte sig till onsdagen, sen tog det slut. Jag spenderade fredagen på STHLM Fields och lördagen gick åt till att resa hem. Söndagen var vilodag.

I väntan på Slayer

Metallica


Veckan därpå var jag hemma och vabbade (vattkoppor) måndag till torsdag, fredag var nationaldagen. Den veckan blev det tre löprundor, som jag nu kom på att jag faktiskt skrev om här. Nog om det.

Den här veckan har jag däremot tränat på. Det blir lite mycket att skriva om allt så jag slänger in ett utdrag ur min träningsdagbok på www.jogg.se (klicka för att förstora).


Enligt planen så ligger det ett långpass idag, men jag känner att det inte riktigt är läge idag. Eventuellt i morgon.

Nyheten för veckan var att jag körde ett pass simning igår. Istället för att säcka ihop i en liten hög när jag kom hem från jobbet fixade jag tacos till familjen för att sen åka till Storsjöbadet för att simma. Vansbrosimningen börjar närma sig och bortsett från gårdagens pass har jag inte simmat sen förra sommaren. Förra året simmade jag på 51 min, utan att ha tränat något. Jag börjar därför känna att det kanske skulle vara trevligt med några pass innan jag hoppar i vattnet i år. Går det bra i år så kanske jag kan ta mig i mål på under 50 min. Då blir jag väldigt nöjd. Hur som helst. Igår hoppade jag i bassängen och crawlade 2000 m utan problem. Jag hade kunnat fortsätta men tänkte att det kanske var smart att inte slita ut axlarna redan första passet. Jag var även lite trött i armarna eftersom jag hade tränat armarna på gymmet tidigare under dagen. Idag har jag rejäl träningsvärk i treceps och axlarna är ganska trötta. Men det är riktigt skönt att veta att simningen sitter i. Några pass till så är jag redo för vansbrosimningen!

Trevlig helg!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar