Google+

torsdag 19 juni 2014

Uppladdning pågår!

Just nu laddar jag för fullt inför kvällens cykeltävling. Det är första cykeltävlingen för säsongen och jag är peppad till tusen. Det ska bli kul att se ifall all cykling i vinter har gett resultat. Känna trycket i benen och se asfalten susa förbi i en rasande fart. Jag har kolhydratladdat rejält de senaste dagarna och druckit mycket vatten, så nu är energidepåerna maxade och vätskenivån optimal. Nu är det egentligen bara för mig att slappna av resten av dagen och mentalt förbereda mig på tävlingen.

Tänk positivt

För att hålla energinivån uppe under hela loppet har jag förberett mig och inhandlat lite grejer som jag ska stoppa i mig under loppet. Hoppas det räcker, jag vill ju inte ta slut innan jag är i mål.


Undrar om det räcker???

Cykeln är nytvättad och däcken är pumpade. Allt är perfekt justerat. Nu gäller det bara att hålla nerverna i styr resten av eftermiddagen.

Just det, ni kanske undrar vad det är för tävling. Det är en väldigt viktig tävling, näst sista deltävlingen i Familjeklassikern. Det finns inga tävlingar som är så viktiga som dessa. Det är årets mest prestigefyllda tävlingar, åtminstone för oss som är inblandade. Vi ska cykla 5 km i Ås.



PS.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar