Google+

söndag 31 augusti 2014

Vila, öl och bär!

Snart är helgen slut. Två dagars vila från träningen gjorde susen. Nu är jag redo att ta tag i de nya styrketräningsövningarna. I morgon går jag in i andra treveckorsperioden. Dags att börja om igen, ge kroppen lite nya intryck och förhoppningsvis få känna på rejäl träningsvärk igen. Men det är i morgon det.

I helgen har jag hunnit med en hel del. I går var jag på en trevlig ölfestival i Östersund. Jag var där med ett trevligt gäng och vi förde självklart bara seriösa samtal under hela tillställningen. Så det så. Här följer några bilder på god öl. Förresten, en reflektion. Tydligen så måste du ha skägg om du ska brygga öl. Gärna även stickad tröja eller gubbkeps. Men definitivt skägg. Inga undantag. Nu kommer bilderna.




Festivalen pågick kl 13-18, blev det mat på Dalwhinnie i Östersund. Riktigt trevlig mat. Kvällen avslutades ganska tidigt och jag cyklade hem igen. Fast först stannade jag till på macken i Lugnvik och köpte lösgodis. Det var ju trots allt lördag och vilodag. Så det så.

Idag (söndag) har vi (jag och frun) mestadels ägnat oss åt husliga aktiviteter. Vi har kokat äpplemos, plockat vinbär och rabarber samt kokat svartvinbärssylt. Jag känner mig sjukt produktiv. Nu finns det gott om sylt och mos att ha på gröten i vinter!

Råvaror deluxe!

Sylt på gång!

Nu blir det troligtvis soffan resten av kvällen! Vad har ni hittat på i helgen?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar