Google+

fredag 29 augusti 2014

Ett vanligt träningsinlägg

Dags för ett snabbt och kort inlägg. Har varit hemma hela dagen eftersom det var planeringsdag på förskolan. Mysigt att vara hemma med barnen hela dagen och leka och skoja. Enda nackdelen med att vara ledig är att jag inte har gymmet runt knuten, som jag har på jobbet. Hade jag tänkt till så hade jag antagligen gjort som förra veckan och tränat fyra dagar på raken. Det är inte optimalt, men då får jag gjort alla pass i alla fall. När jag kom på det så hade jag redan vilat i onsdags och låg en dag back. Men jag löste det genom att åka den extra biten till gymmet när jag blev avlöst vid 15-tiden. Så allt löste sig :-)

Pass fyra utfört!


Det kändes bra. Jag ökade i nästan alla övningar, mellan 1-2 kg. Det känns som att det börjar ta bra nu. Det kändes alldeles varmt och gott i musklerna och jag kände att det tog rätt. Dagens tips är väl att bokföra hur mycket du lyfter för att kunna öka successivt och se framsteg. Börjar du stå still är det dags att göra en förändring. För min del så är det dags för en justering inför nästa vecka. Då går jag in i vecka 4 och det är dags för nya övningar och lite nytt upplägg. Kolla in Träningsprogram (12-veckorsprogram) ovan för detaljer. Ska bli gött att få träningsvärk igen!

Trevlig helg!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar