Google+

måndag 18 januari 2010

Styrketräning

Idag lyckades jag få till ett litet träningspass. Det bidde träning med kroppen som belastning. Först gjorde jag några övningar för att få kontakt med den djupa magmuskeln, en övning där man ligger på rygg med böjda ben och försöker aktivera en muskel som man knappt kan hitta. Jag tror jag hittade den, det kändes som att det fanns nåt djupt där nere. Det är tillräckligt svårt att aktiver de muskler som man vet var de sitter, så det blir inte lättare med muskler som man knappt använder och som man inte trodde fanns. Tyvärr så är den viktigt för ryggens välmående under fortsatt träning. Jag gjorde även en övning som gick ut på att aktiver sätesmuskeln ("räva" med andra ord). Tydligen så är den också viktig för ryggen och knäna. Om du inte aktiverar räva så får du ont i knä och rygg. Tänka hur allt kan hänga ihop. Förhoppningsvis blir nästa träningspass på gymet.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar