Google+

onsdag 6 januari 2010

Ett nytt decennium!

Ett nytt decennium har startat. Ett utmärkt tillfälle att påbörja nåt nytt och sätta upp nya mål. Nyårslöfte brukar folk slänga omkring sig som ölburkar på festivalcampingar. Med tanke på hur många löften som bryts så ligger det inte mycket värde i dem. Därför tänker jag inte avge nåt nyårslöfte. Man ska aldrig lova nåt, det finns alltid en risk att man inte kan hålla det. Men man kan ju alltid lova att göra sitt bästa. Däremot har jag satt upp mål med min träning och dessa tänker jag uppnå.
Jag tänker använda den här bloggen som en slags offentlig träningsdagbok och dela med mig av min träning till de som vill läsa. Jag har tre syften med detta. För det första hoppas jag kunna motivera mig själv till att hålla igång med träningen i och med att folk annars skulle märka hur slö jag är när jag inte uppdaterar. För det andra finns det en eventuell chans att jag mot förmodan kan lyckas inspirera någon annan till att träna, kanske till och med prova på mina pass. För det tredje så kanske jag kan locka hit någon mer fys-mupp som kan tänkas ge lite tips. För det fjärde (ja, fyra.. inte tre som jag skrev först... lite som Spanish Inquisition, fast träning istället för soft cushions) så kanske man råkar få igång en diskussion kring träning. För det femte (ja, jag vet! Jag har ett antal syften, varav följande är ett) så tänker jag sprida bra musik (enligt mig) genom att delge den musik jag lyssnat på under träningen.
Det är mina syften. Det kommer säker komma fler efterhand som jag hittar på nya. Nog om detta.

Slut! Frågor? Tillägg?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar