Google+

torsdag 13 oktober 2011

Kettlebell Kaos!!!

Igår var det dags för ett träningpass, första efter förra veckans lilla förkylning. Hade lite ont i halsen, med början i torsdags. Det gick över under helgen och efter lite vila under måndag-tisdag (tjänsteresa) så blöev det en omgång på lunchen. Jag körde samma upplägg som jag gjort några gånger tidigare. Jag tror att det är relativt alround och täcker upp det mesta. Sen kan man ju alltid komplettera med lite fler övningar om man känner att man orkar mer. Upplägget ser ut som följer:

- 2x40 Swing (växlade arm i luften, 20/arm)
- 2x30 Slasher to Halo (15 åt respektive håll)
- 2x40 Utfall
- 2x24 Bröstpress med sned situp (12/arm)
- 2x30 Framåtlutad rodd (15/arm)
- 2x30 Clean & Press (15/arm)
- 2x20 Biceps curl, horn grip

- 1x15 Bänkpress (ca 50kg)
- 1x15 Flies i maskin (vet ej vikt)
- 1x12 Bicep curl i maskin (vet ej vikt)


Idag känner jag av lite träningsverk i axlar/nacke, framsida lår, insida lår och lite lite i underarmara. Det tog lite i alla fall. Börjar bli dags att öka lite eller byta ut nån övning kanske. 


Dagen kommer avslutas med en cykeltur hem från jobbet, så fort jag jobbat klart. 


Dagens titel är inspirerad av ett album på Spotify av Workout Muse. De tillhandahåller en hel drös med träningsrelaterad musik, musik för intervallträning och olika typer av träningstyper. Ganska smidigt faktiskt. Här är ett exempel: KK Continuos 20-Minutes.


Ha det gott!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar