Google+

måndag 24 oktober 2011

Monday Morning Apocalypse

Då var det måndag igen. Dags för en ny träningsvecka. Planen den här veckan är ganska enkel: Styrka mån, ons och fredag. I helgen får vi se vad som händer. Det kanske blir en repris på förra veckan.
Jag avslutade träningsveckan med att ta en kort löprunda i går morse innan frukosten. Det kändes bra att komma ut och röra lite på sig direkt. Det är också skönt att få det gjort tidigt på dagen, så behöver man inte fundera mer på det sen.
I dag är det som sagt måndag igen och dags för veckans första styrkepass. Det lutar mot att det blir ett försök att ta mig igenom 300-passet. Får se om jag kör alla reps idag, beror på hur pigg jag känner mig framåt lunch. Förmodligen ska det gå bra. Min tanke är att delar upp respektive övning i två set, med lite vila mellan. Det borde gå bra. Jag ska se om jag kan hitta nåt att göra upphopp på så det blir rätt. Jag tror att jag dessutom räknat ut hur jag kan göra chins. Förhoppningsvis funkar det!

Dagens titellåt: 

Ha en bra dag och en intensiv träningsvecka! Gör gärna ett försök på 300-passet och delge era intryck i en kommentar! Jag ska återkomma med mina egna resultat så fort det är gjort!

2 kommentarer :

  1. Denna vecka är planen styrketräning på SATS tisdag och torsdag kväll. Snabbpromenad/jogging varje morgon tisdag till fredag. Till helgen kommer Helén till Tokholmen så då blir det en del smygfys eftersom vi säkert kommer att gå runt i stan under lördag och söndag.

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra plan! Jag har bra träningsvärk efter gårdagens pass. Måste vara chinsen som tog lite extra. I morgon är det dags igen. Styrketräning på lunchen! Skönt när man annars bara sitter still! Hoppas det blir bra väder i helgen då, så att ni får trevliga promenader!

    SvaraRadera