Google+

måndag 3 oktober 2011

Here Comes the Pain

Oj oj oj. Att jag aldrig ska lära mig. Idag var det nog tredje gången, minst, som jag blev golvad av 300-programmet. Jag borde veta bättre med tanke på att det hänt förrut. Glad i hågen kör jag igång i ett vansinnigt tempo och tror att det ska gå lika bra som det gjorde när jag tränade regelbundet senast. Precis som de andra gångerna blir resultatet detsamma; jag tar helt slut, blir illamående och får avbryta. Snacka om mes. Jag skyller på 300-programmet. Det är nte riktigt mänskligt. När man tränar "vanlig" styrketräning sker det oftast i ett ganska behändigt tempo. En övning i taget, 3 set och lite vila mellan. Kör man hela 300-programmet så gör man 300 reps på runt 20-25 min, om man håller ett bra tempo. Man hinner komma en bit innan man inser att man borde tagit det lugnt, och då är det redan för sent. Då har man kört slut på de stora muskelgrupperna och kroppen skirker efter syre, man blir yr och illamåendet kommer krypande. Det enda man kan göra är att avbryta och invänta smärtan :-) Riktigt så alvarligt kanske det inte är, men nästan. Om ni tvivlar så prova gärna själv. Om ni inte orkar köra alla reps så kör så många ni orkar eller dela upp det på två set, men minimalt med vila. det viktiga är att hålla ett högt tempo. Ingen vila mellan övningarna. Var så goda, här kommer programmet, igen:

Övning Reps
Pull-ups 25
Marklyft (60kg) 50
Box-jump (hoppa upp på 60cm hög låda) 50
Armhävningar 50
Floor Wipers (60kg skivstång på raka armar) 50
KB Clean & Press 50 (25/arm)
Pull-ups 25
Totalt: 300

Dagens låt: Here Comes the Pain med Slayer!!!

Lycka till!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar